Co se u nás děje

Škola v přírodě  (pár výborných žákovských prací)

Konečně nastal čas odjezdu na školu v přírodě. Rozloučila jsem se s malým bráškou,maminkou a tatínkem. Se třídou jsme nastoupili do vlaku, který měl namířeno k Malé Skále. Po příjezdu jsme šli na hotel Kavka a ubytovali jsme se. Po shlédnutí okolí jsme objevili bazén. Paní učitelka nám dovolila smočitsi v bazénu nohy. Nám to však nestačilo, a proto jsme paní učitelku přemluvili, abychom tam mohli skočit. Na nic jsme nečekali a skočili jsme v oblečení. Po večeři si každý udělal zápis do deníčku a tvrdě usnul.

Ráno začalo méně oblíbenou rozcvičkou. Po vydatné snídani bylo mučení učení. Bylo však velmi zajímavé. Den pokračoval šermem, dámou a jinými hrami. V průběhu dne jsme se také výtečně najedli.

Třetí den začal soubojem s dřevci. Vypadla jsem hned v prvním kole, nebyla to však chyba koně, ale mojí nešikovnosti. Učili jsme se o hradech a jak ošetřit raněné. Dále jsme hledali šifru a napadli nás Černí rytíři.

Ve středu jsme měli krátkou rozcvičku, protože nás čekal celodenní výlet. Pečlivě jsme si připravili batůžky a vyrazili na cestu. Naší první zastávkou byl Panteon a zřícenina hradu Fýdštejn. Celodenní výlet vyvrcholil vydatným deštěm a my se jen stěží schovávali pod pláštěnku. Litovali jsme, že jsme nenarazili na nějakou jeskyni. Naše nálada se zlepšila, když se před námi objevil hotel Kavka. A já se těšila do postele.

Ve čtvrtek jsme byli osvobozeni od rozcvičky. Po snídani jsme se vydali do lesa. Zde jsme si zahráli hru. Po příchodu na chatu nás čekalo překvapení. Přijela nás navštívit bývalá paní učitelka Vejvodová a ještě nás čekalo střílení z luku. Závěrem dne bylo představení jednotlivých skupin.

V pátek nás čekalo balení a uklízení pokojů. Samozřejmě nemohlo chybět závěrečné vyhodnocení hradů a rytířů.

Zpáteční cesta nám rychle uběhla, ale já se domů ještě netěšila. No, trošku ano. Ale musím říct, že nám paní učitelky připravily hezkou školu v přírodě.

(Kačka Štelzigová)

_____________________________________

Před týdnem jsme byli celá třída s naší paní učitelkou ve škole v přírodě. Jeli jsme vlakem z Liberce až do Malé Skály, kde nás paní učitelky dovedly do hotelu Kavka. V hotelu nás rozdělily do pokojů, podle toho, jak jsme se už předem s dětmi domluvily.

Téma této školy v přírodě byl středověk. Každý den po snídani a rozcvičce jsme hráli různé hry, které připomínaly středověk. Hráli jsme třeba na souboj s dřevci. Taky jsme soutěžili v lukostřelbě. Ve středu jsme hned ráno vyrazili na celodenní výlet  na hrad Frýdštejn a Panteon, ale na zpáteční cestě se počasí pokazilo a někteří z nás zmokli. Hned u hotelu byl taky bazén, kde jsme se koupali.

Poslední den bylo vyhlášení výsledků skupin a rozdělení odměn. Na této škole v přírodě se mi líbilo vyrábění triček, štítů a rytířských deníků. A ze všeho nejvíc se mi líbilo, že jsem byl přijatý do stavu rytířského a dostal pasovací listinu s pečetí.

(Ondřej Kolář)

_______________________________________

V neděli 19. května jsme se vydali na školu v přírodě do hotelu Kavka. Nejprve jsme byli panoši, ale když nás paní učitelka pasovala, tak se z nás stali rytíři.

Líbilo se mi hraní různých her. Také jsme soutěžili v mnoha různých disciplínách pro jednotlivce. Nejvíce se mi líbil čtvrtek. Ráno po snídani jsme skládali pověsti z kartiček, řadili Karlovy manželky a děti, jak šly za sebou. Když jsme to dodělali, šli jsme do lesa. Tam jsme hráli hru Dobývání hradů s čelenkami. Potom následoval oběd. Po obědě nám paní učitelky připravily překvapení – střelbu z luku! Pozvaly i instruktorku Míšu, aby nám vysvětlila, jak se správně postavit, jak dobře mířit a jak střílet. Nejprve jsme si to zkusili  a potom už byla soutěž. Obsadila jsem mezi děvčaty první místo. Po večeři jsme hráli dámu a zde jsem byla druhá. Potom jsme měli jarmareční slavnost. Moc se mi také líbilo, když jsme hráli anglickou scénku.

Tento den a všechny ostatní dny byly velmi zajímavé. Celá škola v přírodě se mi moc líbila a budu na ni ráda vzpomínat.

(Anička Kazdová)

________________________________________

Rytíři 4. A

Na školu v přírodě jsme se všichni moc těšili. Nemohli jsme se dočkat, až vystoupíme z vlaku a uvidíme náš hrad Kavka.

Hned první den mě shodili do bazénu i s botami. Druhý den jsme si vyrobili rytířská trička a štíty. Přišly mi také zprávy z domova, které mě potěšily.

V úterý jsme bojovali proti sobě s dřevci. Podívali jsme se také do skalního sídliště Drábovna.

Ve středu jsme šli na celodenní výlet na Panteon a Frýdštejn. Předposlední den jsme stříleli ze sportovních luků. Střelba se mi zrovna moc nepovedla, ale ve veršotepectví jsem získal diplom za první místo. Večer se  odehrávala kulturní akce. Zde jsem zahrál opilého bezdomovce v akci a sklidil za to potlesk.

Poslední den jsem se už moc těšil domů, ale zároveň mi bylo líto, že opustím rytíře a hrad Kavku.

Škola v přírodě se mi moc líbila hlavně proto, že jsme si mohli zahrát na rytíře a dobývat hrad. Byl bych rád, kdyby příští škola v přírodě byla také takhle super.

(Tomáš Laurin)

________________________________

Dne 19. května v neděli jsme jeli na hrad Kavka. Jeli jsme tam proto, že jsme byli hodní a abychom se víc užili. Sraz jsme měli na vlakovém nádraží.

Hráli jsme si na rytíře. Dělali jsme souboj s dřevci, hod na kopí, šerm, hru v dámu a lukostřelbu. Mučili jsme se o rytířích hradech a životu ve středověku. Museli jsme ovládat rytířské dovednosti. Šli jsme na celodenní výlet. Cesta vedla přes Vranov – Panteon a Frýdštejn. Vyráběli jsme si štíty, deníky a trička. V lese jsme hráli hon na černé rytíře a čelenkovanou. U hradu jsme běhali za fáborky a plnili úkoly. Taky jsme zachraňovali zraněné. Závěrečný večer jsme měli jarmareční slavnost. Kdo chtěl, předvedl, co uměl. Poslední den jsme měli hodnocení. Dne 24. 5.. v pátek jsme odjeli.

Moc se mi tam líbilo. Těším se za rok na další školu v přírodě.

(Kateřina Novotná)

__________________________________

Dne 19. května jsem se hodně těšila, protože naše třída odjížděla na školu v přírodě na Malou Skálu. Náš hotel se jmenoval Kavka.

Jeli jsme tam vlakem. Když jsme dorazili na lmísto, chtěli jsme se poohlédnout po okolí, ale místo toho jsme mohli s oblečením skočit do bazénu, protože bylo velké vedro. Po večeři jsme psali deníčky a vyráběli štíty. Po večeři jsme psali deníčky a vyráběli štíty. Druhý den ráno před snídaní byla rozcvička. Pak nastala první disciplína šermování. Po obědě  byla další disiplína hod kopím. Potom jsme zase skákali do bazénu a psali deníčky. V úterý jsme po snídani bojovali s dřevci a hledali černé rytíře. Byla středa a nás čekal celodenní výlet na Frýdštejn a na Pantheon, kde jsme také lezli po skalních žebřících. Bohužel nám pršelo. Když jsme se vrátili, čekali nás různé hry. Ve čtvrtek až do oběda jsme byli v lese a dobývali hrady. Byla to zábava.

V pátek jsme běhali orientační běh a museli zachránit  zraněné. Zabalili jsme si věci a paní učitelky vyhodnotily celý týden. Pak nás čekala dlouhá cesta domů. ¨

Moc se mi tam líbilo a příští rok bych chtěla jet zase.

(Denisa Ramseidlová)

____________________________________

V neděli 19. 5. 2013 jsme se vlakem vypravili na školu v přírodě na Malou Skálu. Vystoupili jsme na zastávce Malá Skála a šli k hotelu Kavka, kde jsme měli zajištěné ubytování,

Když jsme se ubytovali, šli jsme si prohlédnout okolí. Druhý den jsme začali hrát rytířské hry například na loupeživé rytíře, černé rytíře nebo jsme šermovali dřevěnými meči. Nejvíce se mi líbilo dobývání hradu a lukostřelba. Mezitím jsme se také trochu učili. Z učení bylo nejvíce zajímavé stavění hradů a v jakém slohu jsou postaveny. Ve středu jsme šli na celodenní výlet. Nejdříve jsme šli na vyhlídku Pantheon a potom na hrad Frýdštejn. Cestou nazpátek jsme zmokli, ale výlet se nám stejně moc líbil. Na rozloučenou se školou v přírodě jsme hráli různé scénky. Poslední den jsme se jenom sbalili a odjeli zpátky vlakem do Liberce.

Na škole v přírodě se mi moc líbilo a mrzí mě, že už je za námi. Chtěl bych poděkovat paní učitelce, že to dobře vymyslela.